bilsot - AMATEUR PHOTOGRAPHER - ...Λείπει μια Καρυάτιδα! Μα εμείς θα την φέρουμε πίσω!

Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

"Αυτός ο καταραμένος θόρυβος..." -(Για το λογοτεχνικό Σάββατο)

Πολλά απο τα Καλοκαίρια μου, τάχω ταυτίσει ή χρωματίσει με την ανάγνωση βιβλίων που έμειναν για πάντα στα πρώτα ράφια της βιβλιοθηκομνήμης!

Καλοκαιράκι που έμπαινε δειλά και τότε... θαρρώ του 1996!
Δυο-δυο οι σελίδες του χοντρού βιβλίου γύριζαν και αποκάλυπταν την  μυθιστορία .
Τα μάτια μου κατάπιναν τις αράδες τους σε εκπληκτικό χρόνο...
Είχαν εξασκηθεί στην γρήγορη  ανάγνωση, εκείνη που πετά τα περιττά και συγκρατεί τα ουσιώδη σαν ανοξείδωτο σουρωτήρι.

Ο Μαύρος Άγγελος του Βαλτάρι Μίκα είχε επιστρατεύσει όλη την φαντασία  και μέσα από το ημερολόγιο του Ιωάννη Άγγελου,  βρέθηκα στην εξάμηνη πολιορκία βιώνοντας λεπτό προς λεπτό το δραματικό χρονικό της πτώσης ενός ολόκληρου κόσμου!
Τριακόσιες τριάντα έξι σελίδες που καθώς γυρνούσαν εξέπεμπαν υπόηχους, αντιληπτοί μόνο στο δικό μου αυτί . 
Θυμάμαι πολύ καλά τον θόρυβο. Μπορώ ακόμα και να τον περιγράψω:

Θύμιζε σούρσιμο ποδιών δεμένα με  βαρειές αλυσίδες!
΄Εκλεινα το βιβλίο, σταματούσε ο θόρυβος!  
Πειραματιζόμουν συνεχώς ανοιγοκλείνοντας και φυλλομετρώντας τις σελίδες, ακριβώς ίδιο το αποτέλεσμα!
Συναρπαστική η πλοκή, γεμάτη από  βαθιά ουμανιστικά ιδεώδη,  αναβίωνε σελίδα-σελίδα μ' έναν ιδιαίτερο λεπταίσθητο τρόπο ο κόσμος εκείνος που έμελλε να εξαφανιστεί μπροστά σε έναν πορθητή. 

 Σύμπαντα στοιχειωμένα  στη φαντασία συνοδεύονταν μ'εκείνο τον καταραμένο θόρυβο της βαρειάς αλυσίδας, που δυνάμωνε καθώς το βιβλίο οδηγούνταν στο τέλος με την σπαρακτική κραυγή : "Η Πόλις Εάλω!"
Πέρασαν κάμποσα Καλοκαίρια απο κείνο το περίεργο που είχε στιγματίσει ο" Μαύρος Άγγελος".
Στο  προηγούμενο Σαββατοκύριακο που ξεκίνησε και τον μήνα μας, χαρίζοντας μας την αργία του Αγίου Πνεύματος, αναζήτησα το φετινό βιβλίο με το οποίο θα ξεκινούσα την φετινή Καλοκαιρινή σεζόν. 
Στάθηκε αδύνατον να επιλέξω...μέχρι που το μάτι μου έπεσε εδώ:
 και αυτόματα με το πάτημά μου πάνω στις συνδέσεις, επανήλθε αυτός ο καταραμένος θόρυβος... που πρωτάκουσα διαβάζοντας τον Μαύρο Άγγελο.



28 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το είχα διαβάσει και εγώ... Πολύ καλό βιβλίο.

Όσο για τον ίδιο θόρυβο... ελπίζω να κάνεις λάθος...

Γρήγορα είχα μάθει και διάβαζα και εγώ... Μετά όμως το παράτησα. Λογοτεχνία, διηγήματα δεν μπορείς να διαβάσεις γρήγορα και να τα ευχαριστηθείς ή να τα καταλάβεις εντελώς. Όταν η κάθε λέξη έχει την σημασία της, όταν το τι λέξη μπήκε μετρά, μη διαβάζεις γρήγορα. Φαστφουντάδικο, αμερικανιά.

Για μακροσκελή, υπηρεσιακά κείμενα ίσως, να πάρεις στα γρήγορα μια ιδέα. Όχι όμως παντού.

Και επειδή εγώ την Κάρυ μου αν δεν την πειράξω θα σκάσω... ΤΩΡΑ καταλαβαίνω γιατί συχνά άλλα γράφω και άλλα καταλαβαίνεις ! ΦΑΣΤΦΟΥΝΤΟΫ !!
ΧΑΧΑΧΑΧΑ

VAD είπε...

Α,τον λάτρεψα,δε νομιζω να υπάρχει εργο του Βαλτάρι που να μην το εχω διαβάσει...

Καλο Σαββατοκύριακο...

maria είπε...

Κάρυ μου καλημέρα,
καλο καλοκαίρι και καλά διαβάσματα.
και τα δικά μου καλοκαίρια είναι σημαδεμένα απο ωραία βιβλία.
φιλιά

maria είπε...

Κάρυ μου καλημέρα,
καλο καλοκαίρι και καλά διαβάσματα.
και τα δικά μου καλοκαίρια είναι σημαδεμένα απο ωραία βιβλία.
φιλιά

kariatida62 είπε...

@GIP:Xαχαχαχαχαχαχαχχαχα! Σε περίμενα...περίμενα το συγκεκριμένο σχόλιό σου.
Ετσι είναι όσον αφορά την λογοτεχνία, την ποίηση..όχι όμως την μυθιστορία.
Ο μαύρος άγγελος θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει κινηματογραφικό έργο. Εύκολο στην ανάγνωση,οπτικοποιείς τις περιγραφές αμέσως.
----
Οποιος έχει εξασκηθεί στο γρήγορο διάβασμα δεν σημαίνει πως δεν το διαβάζει καλά ή δεν το εμπαιδώνει.
Πώς νομίζεις διαβάζονται σχεδόν βιβλία-τόμοι απο τους φοιτητές Νομικής π.χ. αλλά και άλλων θεωρητικών σχολών.
Δεν είναι αμερικανιά το μάτι να επικεντρώνεται κατ'ευθείαν στο ουσιώδες.
----
Με όσα μου γράφεις ειδικά εσύ,Τζιπάκο μου συμβαίνει το εξής παράξενο!
Καταλαβαίνω όχι μόνο αυτά που γράφεις αλλά και αυτά που δεν μου έχεις γράψει, αλλά είτε τα είχες αισθανθεί, είτε έχουν συμβεί και τα αποκρύπτεις! χαχαχαχχααχαχαχα.

kariatida62 είπε...

@maria: Kαλημέρα Μαράκι!
Ετσι! Κάθε παραλία, έχει τον συγγραφέα της..χαχαχαχα!
Γύρισες βρε ή ακόμα? Αντε γρήγορα....δεν θα προλάβεις τις εκλογές! :))

kariatida62 είπε...

@VAD: Ναι λένε πως είναι ο Χέμινγουέι της Φιλανδικής λογοτεχνίας.
Εγώ δυστυχώς δεν έχω διαβάσει άλλο βιβλίο του.
Πρότεινέ μου κάποιο που σου άρεσε να το διαβάσω φέτος :)

ΦΟΥΛΗ είπε...

ποιες αλυσίδες με μπάλες βρε κουτό,εγώ είμαι με τη μηχανή στο ρελαντί, περιμένω να σε πάρω να πάμε θάλασσα..
κάτσε με το βιβλίο βαρέθηκα και έφυγα!!
καλημέρα

kariatida62 είπε...

@ΦΟΥΛΗ: Xαχαχαχαχχαχαχαχαχααχα! Α στο καλό σου εσύ ήσουν easy rider???? xaxaxaxxaxaxaxaaxxaxaa!
Kαι γω που νόμιζα....δίκιο έχεις, περίμενε έρχομαι μαζί σου!
Μισό να πάρω και το βιβλίο μου μαζί!
:))

Ange Alexiou είπε...

Πάνε χρόνια που το διάβασα. Προσπαθώ να θυμηθώ... δεν θυμάμαι πολλά, θα το ξαναπιάσω μου φαίνεται.
Καλό μας Σαββατοκύριακο
:)

kariatida62 είπε...

@misoagnosti: Tα βιβλία πρέπει να ξαναδιαβάζονται...απο καιρού εις καιρόν!
Με το δεύτερο ανάγνωσμα ανακαλύπτεις πολλά που ξεπέρασες στο πρώτο.
Καλά να περάσεις...

Ανώνυμος είπε...

Μου άρεσε ο παραλληλισμός Καρυάτιδα, ωστόσο συνέχισε να διαβάζεις ιστορικά μυθυστορήματα, το παρελθόν συνεχίζει ακόμα και σήμερα να μας διδάσκει, τα μνημόνια από μόνα τους αντικατροπτίζουν μια μόνο σκηνή του Μίκα ''εάλω η πόλις'' είπε μα τη συνέχεια του τότε την γνωρίζουμε του σήμερα όμως ακόμα παλεύουμε να μάθουμε.

Μακάρι να είχα χρόνο να ξεκινούσα τα καλοκαιρινά, χαλαρά διαβάσματα αντ'αυτού παλεύω με εργασίες, μεταξάδες, σουλτάνους και πολιτικές, καλό κι αυτό αλλά μπούχτησα πια..!!!!

Καλό είναι με μια ματιά να προτείνεις ενδεικτικά καλοκαιρινά διαβάσματα που θα μας ξεκουράσουν το μυαλό..

Την καλημέρα μου!!!

kariatida62 είπε...

@maviakoufetaria: Aνάποδα τα έφτιαξαν οι άνθρωποι τα πράγματα...
Οταν είσαι νέος πρέπει να χαίρεσαι τις ομορφιές της ζωής...όταν μεγαλώνεις που καταλαγιάζει κάπως η ορμή, θάπρεπε να σπουδάζουν οι άνθρωποι!
Κουφετάριε εσύ έχεις μπαφιάσει και με το δίκιο σου αλλά εγώ σε ζηλεύω!
Ασχολείσαι με θεματολογία που μ'ενδιαφέρει τόσο μα τόσο πολύ!
Νάρθω να μελετούμε παρέα? :))
Θα περάσω σε λίγο και απο το σπιτάκι σου να δω τι μου έχεις ετοιμάσει...

Υπατία η Αλεξανδρινή είπε...

"Ο Άγγελος του Βορρά"
"Ο Περιπλανώμενος"
"Ο Ετρούσκος"
"Ο Αιγύπτιος"
... κοντά στο "Μαύρο Άγγελο" μερικά από τα ιστορικά μυθιστορήματα του Μίκα Βαλτάρι που μόνο με τα έργα της Μαίρη Ρενό θα μπορούσα να τα παραβάλλω. Αν και σ' αυτή τη δεύτερη δεν μπορείς ν' αναπτύξεις την ίδια ταχύτητα ανάγνωσης, γιατί τα έργα της έχουν και κάποια λογοτεχνική αξία, χωρίς να διεκδικούν βέβαια και τις αντίστοιχες δάφνες. Νομίζω όμως, Κάρυ μου, αν λίγο σ' έχω καταλάβει, ότι θα σου αρέσουν.
Όσο για τους ήχους, μα... έστω και ένα ιστορικό βιβλίο να είχαμε διαβάσει, θα ανιχνεύαμε τα στοιχεία που προετοίμαζαν τους ήχους της εποχής μας. Αλλά ή δεν διαβάζαμε ή κωφεύαμε στα όσα μας έλεγαν...
Συγγνώμη για τη λογοδιάρροια!
Χαιρετισμούς!

Ανώνυμος είπε...

Ευχαρίστως να μελετήσουμε!! Αλλά εκεί που θα διαφωνούμε θα βάζουμε νερό στο κρασί μας!!!

Θα ήταν ωραία να ξεκινούσε μια μπλογκο- μελέτη, μια ομαδική εργασία..!

Την καλησπέρα μου και πάλι!

kariatida62 είπε...

@Yπατία η Αλεξανδρινή: Yπατία μου!!!
Πού είσαι και σ'έχασα?!!!!
Ευχαριστώ...για τις πληροφορίες των βιβλίων του Μίκα.
Μου χτύπησαν σαν τίτλοι ο Περιπλανώμενος και ο Αιγύπτιος.
Θα τα αναζητήσω...
Μάλλον δεν διαβάζαμε Υπατία μου, μάλλον δεν διαβάζαμε και όταν διαβάζαμε, όσοι διαβάζαμε, με συγχωρείς για την έκφραση, την τύφλα μας καταλαβαίναμε!
Μη το ξαναπείς...δεν είσαι πολυλογού, χαίρομαι τόσο πολύ να σ'ακούω...
Σου στέλνω τα φιλιά μου

kariatida62 είπε...

@maviakoufetaria: Μα γι'αυτό θα γράψουμε την τέλεια εργασία Ιστορίας, γιατί θα διαφωνούμε...κατάλαβες τώρα γιατί στην Ελλάδα συναντάς την αντικειμενικότητα? Γιατί συνεχώς όλοι μας διαφωνούμε! χαχαχχαχαχαχαχχα
Οχι πες μου σε παρακαλώ, ποιος άλλος λαός διαφωνεί όσο εμείς μεταξύ μας? Ποιος?

Καλά η ιδέα σου για την μελέτη με ξεσηκώνει...μη μου βάζεις φωτιές καλοκαιριάτικα...μη μου βάζεις φωτιές με τέτοιες ιδέες! :))

zoyzoy είπε...

Α ...και'γω του αργού και βασανιστικού διαβάσματος είμαι Ερμής στον Ταύρο βλέπεις θέλω ν'απολαμβάνω κάθε λέξη να στέκομαι και να την αφομοιώνω καλά και αν βρώ καμιά πρόταση που μ'αρέσει μπορεί να κάτσω και να την απολαύσω εικόνα.

Εσύ στον Κριό τα σαρώνεις όλα στο λεπτό!

Δεν έχω διαβάσει του συγκεκριμένου συγγραφέα θα τον ψάξω όμως αφού λένε και άλλοι αναγνώστες σου ότι αξίζει!

Άιναφετς είπε...

Για μένα το καλοκαιράκι είναι συνώνυμο με κηπευτικές εργασίες (ελαφριάς μορφής!)...όσο για το διάβασμα τελευταία μου αρέσει να διαβάζω τις ιστορίες- νουβέλες των φίλων στη μπλογκογειτονιά γιατί πολλές είναι αξιολογότατες!
Καλό ηλίολουστο και ζεστούλικο Σ/Κ!

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΚΑΡΥ ΜΟΥ,
ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ...ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ...ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΟ...
ΑΝΤΕ, ΚΑΛΗ ΝΥΧΤΑ! ΦΙΛΙΑΑ!

kariatida62 είπε...

@ΖΟΥΖΟΥ: Θα σε συνεπάρει....όταν το διάβαζα...είχα κάνει διακτινιστεί στο
χρόνο και στο παρελθόν!
Το δάκρυ κορόμηλο φιλενάδα....

kariatida62 είπε...

@Άιναφετς: Nαι πράγματι,υπάρχουν διαμαντάκια συγγραφείς εδώ μέσα...

kariatida62 είπε...

@Effie's Sweet Home Designs: Περιγράφει μ'ενα αριστουργηματικό τρόπο την πτώση του Βυζαντίου και όλο το πολιτικό δράμα που παίχτηκε παρασκηνιακά, την ατμόσφαιρα που επικρατούσε μέχρι την αποφράδα μέρα!
Ολοι μας θάπρεπε να το διαβάσουμε...
Ψάξε να βρεις το βιβλίο...θα με θυμηθείς!

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

Θα πρέπει να επανέλθω!

VAD είπε...

Κάτσε,να σκαλισω τη βιβλιοθήκη μου και θα σου απαντησω...

kariatida62 είπε...

@Vad: Eχεις τον Μαύρο Άγγελο στην βιβλιοθήκη σου?
Εμ'εγώ που τον διάβασα και τον έχασα απο την δική μου βιβλιοθήκη πώς σου φαίνεται?
Κάπου ως φαίνεται τον δάνεισα...πάει ξέχασα πού!

VAD είπε...

Εύρηκα,εύρηκα!http://www.biblionet.gr/main.asp?page=showauthor&personsid=31459,
Όσα ειναι εκδόκσεις Κακτος,πέρασαν απ'τη βιβλιοθήκη μου,το ενα καλυτερο απ'το άλλο,(αξεπέραστος στο ιστορικό μυθιστορημα ο Βαλτάρι),τωρα απομειναν μόνο τέσσερα,προφανώς τα υπόλοιπα στολίζουν τη βιβλιοθήκη κάποιων που τα δανειστηκαν απο μένα:((
-Επίσης ωραίο ειναι το αστυνομικό "το λαθος του επιθεωρητη Πάλου"...
-Τελος θα συμφωνησω με την Υπατία Αλεξανδρινή για τη Μαιρη Ρενό,επίσης αριστη στο ιστορικο μυθιστόρημα...
Αντε,καλό διάβασμα:)

kariatida62 είπε...

@Vad: Το λάθος του επιθεωρητή Πάλου λοιπόν!
Νάσαι καλά, ευχαριστώ πολύ για τον κόπο σου να ψάξεις για μένα...